WEB analītiķe pēta un analizē tiešsaistes mārketinga un tīmekļa vietņu datus, tā gūstot izpratni par lietotāju uzvedību, efektivitāti un tīmekļa vietnes veiksmīgu darbību. Viņas apkopo, pārbauda un analizē datus, lai pēc tam sniegtu ieteikumus lapas uzlabošanai.
WEB analītiķe ir atbildīga par datu ievākšanu un analīzi, izmantojot dažādus analīzes rīkus un platformas, piemēram, Google Analytics. Tev būs jāapkopo un jāanalizē informācija par apmeklētājiem, viņu uzvedību, konversijām, mārketinga kampaņām un citiem svarīgiem mērījumiem. Tāpat WEB nalītiķe izstrādā ziņojumus, interpretē datus un sniedz ieteikumus par uzlabojumiem mārketinga stratēģijā un lietotāja pieredzē.
Ikdienā WEB analītiķei ir aktīvi jāsadarbojas ar digitālā mārketinga speciālistiem, tīmekļa vietnes izstrādātājiem un citām ieinteresētajām pusēm, lai kopā izprastu klientu vajadzības, mērķus un veiksmīgu tīmekļa vietnes izstrādi un optimizāciju.
Tipiska WEB analītiķes darba diena ietver datu analīzi un interpretāciju, prezentāciju sagatavošanu un sadarbību ar citām komandām. Kā WEB analītiķe Tu daudz laika pavadīsi, analīzējot datus, veicot eksperimentus un izstrādājot ieteikumus mārketinga un tīmekļa vietnes optimizācijai.
Lai būtu veiksmīga šajā pozīcijā, Tev noderēs šādas prasmes:
Visbiežāk WEB analītiķes amatā uzņēmumi sagaida speciālistes ar bakalaura grādu mārketingā, biznesa analīzē, statistikā vai līdzīgā jomā. Papildu izglītība vai sertifikāti par digitālo mārketingu, datu analīzi vai WEB analītiķa lomu būs tikai pluss!
WEB analītikā ir pieejami dažādi sertifikāti un apmācības, kas apliecina prasmes un zināšanas datu analīzē un WEB analītikā, piemēram, Google Analytics Individual Qualification (GAIQ) vai Digitālā mārketinga sertifikāti. Tāpat Tev ir iespēja pilnveidoties un iepazīties ar sfēras ekspertiem dažādās konferencēs - viena no populārākajām ir MeasureCamp.
Mēs augstu vērtējam sadarbību un kopīgas zināšanas – Tavs ieguldījums var daudz mainīt! Ja Tev ir vērtīgas atziņas par šo amatu, personīgā pieredze vai noderīga informācija, kas varētu papildināt šo lapu, sazinies ar mums! Kopā mēs varam radīt vērtīgu resursu topošajiem IT speciālistiem.
Tev noderēs iepriekšēja pieredze digitālā mārketinga, datu analīzes vai tīmekļa vietnes izstrādes jomā. Pieredzes līmenis var atšķirties, taču daudzi darba devēji dos priekšroku kandidātiem ar vismaz 1-3 gadu pieredzi.
Lai veiktu datu analīzi un izpēti, WEB analītiķes izmanto dažādus rīkus un tehnoloģijas - biežāk izmantotie rīki ietver Google Analytics, Google Tag Manager, Excel, SQL un vizualizācijas rīkus, piemēram, Tableau vai Power BI.
Algu diapazons var atšķirties atkarībā no pieredzes līmeņa, uzņēmuma un atrašanās vietas. Latvijā vidējā bruto alga WEB analītiķes pozīcijā var būt aptuveni no €1500 līdz €3500 mēnesī.
WEB analītiķes var attīstīt savu karjeru, kļūstot par digitālā mārketinga vadītājām vai WEB analītikas nodaļas vadītājām. Dažas izvēlas specializēties konkrētās jomās, piemēram, SEO analītikā vai mobilajā analītikā. Tāpat vari attīstīties kā neatkarīga konsultante vai izveidot savu WEB analītikas uzņēmumu. Iespēju ir daudz!
Uzņēmumi augsti vērtē uz datiem balstītus lēmumus, tādēļ WEB analītiķes profesija marketinga vidē vienmēr ir bijusi pieprasīta. Arvien vairāk uzņēmumu tiecas optimizēt savu digitālo klātbūtni un tīmekļa vietnes pieredzi, tāpēc pieprasījums pēc kvalificētām WEB analītiķēm turpina augt.
Iegūt darbu WEB analītikas jomā bez pieredzes var būt izaicinājums, taču daudzi uzņēmumi piedāvā arī praktikantu vietas, kas var būt lielisks veids, kā sākt savu karjeru un uzreiz iegūt praktisku pieredzi nozarē. Tāpat vari apgūt papildu kursus un iegūt sertifikātus - tas palielinās Tavu konkurētspēju.
WEB analītiķu profesijas tirgus piesātinājums atšķiras atkarībā no reģiona un uzņēmējdarbības nozares. Kopumā WEB analītiķes ar attiecīgām prasmēm un pieredzi turpina būt pieprasītas un darba tirgus piedāvā iespējas, taču konkurētspēja var atšķirties atkarībā no atrašanās vietas.
WEB analītiķes galvenie izaicinājumi ir saistīti ar datu apkopošanu un integrāciju no dažādiem avotiem, pareizu datu interpretāciju, pielāgošanos mainīgajām digitālā mārketinga un tīmekļa vietnes izmaiņām, kā arī skaidru un pārliecinošu ziņojumu sagatavošanu, lai citiem kolēģiem būtu saprotami rezultāti un vēlamie uzlabojumi.
Ņem vērā, ka mācību materiāli tīmeklī ir ļoti daudz un te ir tikai daži no tiem.
Iespējamība tikt pie pirmā darba bez pieredzes tiek izvērtēta sekojot līdzi darba tirgus tendencēm, runājot ar dažādiem uzņēmumiem & profesiju pārstāvjiem Latvijā.
Ņemt vērā, ka šis reitings ir vairāk vai mazāk subjektīvs, taču vairumā gadījumu varētu būt diezgan ticams.
Ja tu nepiekrīti šeit norādītajam, sazinies ar mums un pamato savu viedokli.