Atpakaļ pie saraksta

Produkta īpašniece

Produkta vadītāja ir atbildīga par produkta stratēģisko vadību un izstrādi, lai nodrošinātu, ka  tas atbilst klientu vēlmēm un sasniedz biznesa mērķus. Viņa veido produkta vīziju un plāno un vada produkta attīstību no sākuma līdz beigām. Produkta vadītājai parasti ir plašs sadarbības partneru loks, sākot no tiešajiem kolēģiem izstrādes komandā, vadības un mārketinga komandas, līdz pat klientu servisa kolēģiem, juristiem un ārējiem partneriem.

Šeit mēs pavisam drīz iepazīsim profesiju Produkta īpašniece. Iedziļināsimies prasmēs, pienākumos, nākotnes iespējās un noskaidrosim visu citu, kas saistīts ar šo amatu. Neatkarīgi no tā, vai jau strādā šajā profesijā, vai tikko sāc to izzināt, te atradīsi daudz vērtīga!

Piedalies šīs sadaļas tapšanā!

Detalizēts darba apraksts

Produkta vadītāja ir atbildīga par visu produkta dzīves ciklu, ieskaitot tā stratēģisko plānošanu, prasību definēšanu, izstrādi, testēšanu un ieviešanu. Viņa veido un uztur produkta ceļvedi un sadarbojas ar izstrādes komandu, lai nodrošinātu, ka izstrādātais produkts atbilst klientu vajadzībām un tirgus prasībām. Tāpat produkta vadītājai ir jāveic tirgus analīze, pētījumi par konkurentiem un klientu vajadzībām, tā nosakot produkta stratēģiju un galvenās prioritātes. Produkta palaišanas posmā visciešākā sadarbība parasti notiek tieši ar mārketinga komandu, sniedzot tai atbalstu pārdošanas aktivitātēs. Produkta vadītāja ir galvenā, kas atbildīga par produkta rentablu un veiksmīgu ieviešanu tirgū.

Diena dzīvē

Tipiska produkta vadītājas darba diena ietver biežu komunicēšanu un sadarbību ar kolēģiem no dažādiem departamentiem. Tāpat ikdienā jāveic produkta attīstības plānošana un pārvaldība, izstrādāto funkcionalitāšu pārbaude un problēmu risināšana, kā arī lēmumu pieņemšana par prioritātēm un izmaiņām. Produkta īpašniece bieži vada vai piedalās  sanāksmēs, piemēram, komandas standup’os, klientu intervijās  un produkta demo prezentācijās.

Nepieciešamās pamata prasmes

Tev noderēs komunikācijas un sadarbības prasmes, analītiskās un stratēģiskās domāšanas spējas, produkta un tirgus izpratne, vadības un lēmumu pieņemšanas prasmes, kā arī projekta pārvaldības prasmes. Tas viss Tevi veidos par lielisku produkta īpašnieci!

Izglītības prasības

Lielākā daļa uzņēmumu produkta vadītājas pozīcijā prasa bakalaura grādu biznesa pārvaldībā, informācijas tehnoloģijās, ekonomikā vai līdzīgā jomā. Papildu izglītība vai sertifikāti par projektu pārvaldību, produktu vadību vai mārketingu būs tikai ieguvums!

Sertifikāti un apmācība

Produktu vadītājām ir iespēja iegūt dažādus sertifikātus un apgūt kursus, kas stiprinās zināšanas un prasmes produktu vadībā un stratēģijā, piemēram, Certified Product Manager (CPM).

Mēs augstu vērtējam sadarbību un kopīgas zināšanas – Tavs ieguldījums var daudz mainīt! Ja Tev ir vērtīgas atziņas par šo amatu, personīgā pieredze vai noderīga informācija, kas varētu papildināt šo lapu, sazinies ar mums! Kopā mēs varam radīt vērtīgu resursu topošajiem IT speciālistiem.

Paldies, ka pievienojāties SheCanDoIT!

Jūsu iesniegums ir saņemts!

Oops! Something went wrong while submitting the form.

Pieredzes līmenis

Produkta vadītājas pozīcija parasti prasa iepriekšēju pieredzi produktu vadībā, produktu izstrādē, projektu pārvaldībā vai mārketingā. Pieredzes līmenis var atšķirties, bet lielākā daļa darba devēju novērtēs pieredzi vismaz 3-5 gadu apmērā. Ja Tev šajā jomā pieredze vēl nav, sāc ar prakses vietu – sevi labi parādot un pierādot, pastāv liela iespēja, ka uzņēmums pēc tam var piedāvāt darba iespējas.

Tehnoloģijas/Rīki

Lai pārvaldītu produktu attīstību un komunicētu ar visām iesaistītajām pusēm, produktu vadītājas savā ikdienā izmanto dažādus analīzes un izstrādes rīkus,  piemēram, JIRA, Confluence, Miro, Figma. 

Algu diapazons

Produkta vadītājas algu diapazons ir atkarīgs no uzņēmuma, nozares un pieredzes līmeņa. Latvijā vidējā alga šajā pozīcijā var būt no €2000 līdz €5000 mēnesī.

Karjeras attīstības iespējas

Produkta vadītājai ir iespēja attīstīties līdz pat vadības līmenim, kļūstot par produktu nodaļas vadītāju. Citas izvēlas specializēties kādā konkrētā nozarē vai kļūt par produktu stratēģijas ekspertēm un sniegt konsultācijas uzņēmumiem.

Darba tirgus izredzes

Produkta vadītājas profesija ir augsti pieprasīta kā IT, tā citās nozarēs, kas piedāvā produktu attīstību. Produkta vadības prasmes un stratēģiskās domāšanas spējas ir ļoti novērtētas.

Iespējas iegūt darbu bez pieredzes

Nokļūt produkta vadītājas pozīcijā bez iepriekšējas pieredzes var būt sarežģīti, taču Tu vari sākt kā asistente, projektu koordinētāja vai mārketinga speciāliste, tā iegūstot praktisku pieredzi un izpratni par produktu vadību. Attīsti savas analītiskās un komunikācijas prasmes, papildini savas zināšanas ar attiecīgu izglītību un sertifikātiem, un Tev viss izdosies!

Darba tirgus piesātinājums

Produkta vadītājas profesija ir pieprasīta, bet arī konkurence ir augsta. Tomēr, augošā uzņēmumu un organizāciju izpratne par produkta vadību un tā nozīmi attiecībā uz biznesa veiksmi rada iespējas arī jaunām produkta vadītājām.

Profesijas izaicinājumi

Produkta vadītājai ir jābūt izcilai prasmei vadīt – gan darba grupas, gan visus tajās iesaistītos cilvēkus. Tāpat ir jāspēj noteikt prioritātes, risināt konfliktus un pielāgoties mainīgajiem apstākļiem un prasībām. Izaicinājums var būt arī vajadzība ikdienā pārvaldīt lielu daudzumu informācijas un spēja likt lietā savas analītiskās prasmes, lai pieņemtu pārdomātus un gudrus lēmumus.

Mācību resursi:

Ja Tev ir interese par Produkta īpašnieces karjeru un vēlies iegūt vai paplašināt savas zināšanas, te ir daži noderīgi mācību resursi:

Ņem vērā, ka mācību materiāli tīmeklī ir ļoti daudz un te ir tikai daži no tiem.

Citas interesantas lomas IT vidē

Kā tiek aprēķināts reitings?

Iespējamība tikt pie pirmā darba bez pieredzes tiek izvērtēta sekojot līdzi darba tirgus tendencēm, runājot ar dažādiem uzņēmumiem & profesiju pārstāvjiem Latvijā.
Ņemt vērā, ka šis reitings ir vairāk vai mazāk subjektīvs, taču vairumā gadījumu varētu būt diezgan ticams.
Ja tu nepiekrīti šeit norādītajam, sazinies ar mums un pamato savu viedokli.