PPC (Pay-Per-Click) speciālisti ir digitālās reklāmas profesionāļi, kuri specializējas tiešsaistes reklāmas kampaņu pārvaldībā un optimizācijā. Viņu galvenais uzdevums ir piesaistīt tiešsaistes auditoriju un veicināt reklāmas klikšķus, optimizējot un pielāgojot reklāmas kampaņas atbilstoši uzņēmuma mērķiem un budžetam.
PPC speciāliste ir atbildīga par PPC reklāmas kampaņu izstrādi, vadību un optimizāciju, izmantojot dažādas tiešsaistes reklāmas platformas, piemēram, “Google Ads”, “Facebook Ads” vai “Bing Ads”. Viņa veic rūpīgus atslēgvārdu pētījumus, izstrādā reklāmas tekstus un izvēlas mērķauditoriju. "PPC speciāliste analizē reklāmas rezultātus, veic A/B testēšanu un pielāgo kampaņas, lai palielinātu reklāmas efektivitāti un sasniegtu mērķus. (Bieži uzņēmumos nav PPC speciālista, bet gan noteiktas platformas speciālisti. Piemēram, kas darbojos tikai ar Google Ads, Bing, taču ir vēl Facebook speciālisti, kuriem atslēgas vārdu izpēte/analīze nav ikdienas uzdevumos (jo facebook nav tādas iespējas izmantot atslēgas vārdus lietotāju piesaistē).)
Tipiska darba diena PPC speciālistei sastāv no dažādām uzdevumu grupām. Viņi pēta un analizē reklāmas kampaņu rezultātus, izveido un labo reklāmas tekstus, konfigurē un optimizē reklāmas kampaņas, pārrauga izdevumus un apmeklējuma kvalitāti. Viņa strādā gan individuāli, gan sadarbojas ar mārketinga un dizaina komandām, lai nodrošinātu visaptverošu reklāmas stratēģiju. PPC speciālistes arī izmanto analīzes rīkus, lai izvērtētu un atskaitītos par reklāmas veiktspēju un sniegtu ieteikumus turpmākai kampaņu rezultātu uzlabošanai.
Lai kļūtu par PPC speciālisti, parasti nav nepieciešama bakalaura vai augstāka izglītība mārketinga, komunikāciju vai biznesa jomā, bet tas var palīdzēt. Tomēr daudzi uzņēmumi ir gatavi apsvērt arī kandidātus ar praktisku pieredzi un labām prasmēm digitālajā mārketingā.
Ir daudzas sertifikācijas un apmācības programmas, kas var uzlabot jūsu PPC prasmes un palielināt jūsu konkurētspēju darba tirgū. Piemēri ir “Google Ads” sertifikāti un “Facebook Blueprint” sertifikācija, kas apliecina jūsu izpratni un prasmes tiešsaistes reklāmas platformu izmantošanā.
Iesācēji savas apmācības par uzsākt Google bezmaksas kursos.
Mēs augstu vērtējam sadarbību un kopīgas zināšanas – Tavs ieguldījums var daudz mainīt! Ja Tev ir vērtīgas atziņas par šo amatu, personīgā pieredze vai noderīga informācija, kas varētu papildināt šo lapu, sazinies ar mums! Kopā mēs varam radīt vērtīgu resursu topošajiem IT speciālistiem.
PPC speciālistu vakances var atšķirties atkarībā no pieredzes līmeņa. Ir iespējas gan iesācējiem, kas var sākt ar junior līmeņa amatiem, gan pieredzējušiem speciālistiem ar vairākiem gadiem darba pieredzes, kas var strādāt pie lielākiem projektiem un uzņēmumiem.
PPC speciālistes strādā ar dažādiem digitālās mārketinga rīkiem un platformām, tostarp “Google Ads”, “Facebook Ads”, “Bing Ads”, “Google Analytics”, “AdWords Editor” un dažādiem datu analīzes rīkiem, 99% gadījumos ar “Google Analytics”. Nereti noder arī labas Excel prasmes, kā arī “Looker Studio” pārzināšana.
PPC speciālistu algu diapazons var svārstīties atkarībā no pieredzes līmeņa, atrašanās vietas un uzņēmuma lieluma. Iesācēju līmeņa speciālisti var saņemt algu diapazonā no € 600 līdz € 900 mēnesī, bet pieredzējuši un augsti kvalificēti speciālisti var nopelnīt no aptuveni € 1 500 līdz € 3 000 mēnesī vai pat augstāk, īpaši, strādājot pie lieliem uzņēmumiem un veiksmīgām reklāmas kampaņām.
PPC speciālistiem ir dažādas karjeras attīstības iespējas. Dažas no tām ietver izaugsmi līdz vadības amatiem, specializāciju uz specifiskām nozarēm vai digitālā mārketinga stratēģu lomu uzņēmumos.
Digitālā reklāma turpina augt un ir pieprasījums pēc PPC speciālistiem. Uzņēmumi visā pasaulē izmanto tiešsaistes reklāmas, lai piesaistītu klientus un veicinātu savu biznesu tiešsaistē. Tāpēc šī profesija ir ļoti aktuāla un izredzes atrast darbu ir labas.
Ja jums nav iepriekšējas pieredzes PPC jomā, tad tas var būt liels izaicinājums iegūt darba piedāvājumu, it īpaši lielos uzņēmumos vai aģentūrās. Tomēr iespējams iegūt pieredzi un kvalifikāciju, veicot brīvprātīgo darbu, prakses vai mācoties no pašmācības resursiem un sertifikācijām. Svarīgi ir arī izveidot savu portfolio, kas ietvertu reklāmas projektus vai kampaņas, kuras esi veicis pats vai kurās esi piedalījies.
PPC specialista darba tirgus var būt piesātināts, it īpaši lielajās pilsētās. Lai izceltos starp konkurentiem, ir svarīgi izveidot un demonstrēt konkrētas prasmes, kā arī pastāvīgi papildināt savas zināšanas par digitālā mārketinga un PPC jomu. Papildus tam, arī PPC jomā iespējams specializēties, lai izceltos darba tirgū, piemēram, būt īpaši zinošam PPC e-komercijas speciālistam, SaaS u.c.
Daži no izaicinājumiem, kas saistīti ar PPC speciālistu profesiju, ietver:
Ņem vērā, ka mācību materiāli tīmeklī ir ļoti daudz un te ir tikai daži no tiem.
Iespējamība tikt pie pirmā darba bez pieredzes tiek izvērtēta sekojot līdzi darba tirgus tendencēm, runājot ar dažādiem uzņēmumiem & profesiju pārstāvjiem Latvijā.
Ņemt vērā, ka šis reitings ir vairāk vai mazāk subjektīvs, taču vairumā gadījumu varētu būt diezgan ticams.
Ja tu nepiekrīti šeit norādītajam, sazinies ar mums un pamato savu viedokli.