Atpakaļ pie saraksta

PPC speciāliste

PPC (Pay-Per-Click) speciālisti ir digitālās reklāmas profesionāļi, kuri specializējas tiešsaistes reklāmas kampaņu pārvaldībā un optimizācijā. Viņu galvenais uzdevums ir piesaistīt tiešsaistes auditoriju un veicināt reklāmas klikšķus, optimizējot un pielāgojot reklāmas kampaņas atbilstoši uzņēmuma mērķiem un budžetam.

Šeit mēs pavisam drīz iepazīsim profesiju PPC speciāliste. Iedziļināsimies prasmēs, pienākumos, nākotnes iespējās un noskaidrosim visu citu, kas saistīts ar šo amatu. Neatkarīgi no tā, vai jau strādā šajā profesijā, vai tikko sāc to izzināt, te atradīsi daudz vērtīga!

Piedalies šīs sadaļas tapšanā!

Detalizēts darba apraksts

PPC speciāliste ir atbildīga par PPC reklāmas kampaņu izstrādi, vadību un optimizāciju, izmantojot dažādas tiešsaistes reklāmas platformas, piemēram, “Google Ads”, “Facebook Ads” vai “Bing Ads”. Viņa veic rūpīgus atslēgvārdu pētījumus, izstrādā reklāmas tekstus un izvēlas mērķauditoriju. "PPC speciāliste analizē reklāmas rezultātus, veic A/B testēšanu un pielāgo kampaņas, lai palielinātu reklāmas efektivitāti un sasniegtu mērķus. (Bieži uzņēmumos nav PPC speciālista, bet gan noteiktas platformas speciālisti. Piemēram, kas darbojos tikai ar Google Ads, Bing, taču ir vēl Facebook speciālisti, kuriem atslēgas vārdu izpēte/analīze nav ikdienas uzdevumos (jo facebook nav tādas iespējas izmantot atslēgas vārdus lietotāju piesaistē).)

Diena dzīvē

Tipiska darba diena PPC speciālistei sastāv no dažādām uzdevumu grupām. Viņi pēta un analizē reklāmas kampaņu rezultātus, izveido un labo reklāmas tekstus, konfigurē un optimizē reklāmas kampaņas, pārrauga izdevumus un apmeklējuma kvalitāti. Viņa strādā gan individuāli, gan sadarbojas ar mārketinga un dizaina komandām, lai nodrošinātu visaptverošu reklāmas stratēģiju. PPC speciālistes arī izmanto analīzes rīkus, lai izvērtētu un atskaitītos par reklāmas veiktspēju un sniegtu ieteikumus turpmākai kampaņu rezultātu uzlabošanai.

Nepieciešamās pamata prasmes

  • Iztēle un kreativitāte reklāmas tekstu izstrādē un mērķauditorijas piesaistē.
  • Analītiskā domāšana un spēja izvērtēt datus par reklāmas veiktspēju.
  • Tehniskās prasmes tiešsaistes reklāmas platformu izmantošanā un konfigurēšanā.
  • Labas komunikācijas un sadarbības prasmes, īpaši sadarbojoties ar citām mārketinga un dizaina komandām.
  • Spēja strādāt ātri pieaugošā tempā un spēja prioritizēt savus uzdevumus.
  • Nereti noder prasmes arī darbā ar “Google Tag Manager”.
  • Izpratne par atribūcijas modeļiem.

Izglītības prasības

Lai kļūtu par PPC speciālisti, parasti nav nepieciešama bakalaura vai augstāka izglītība mārketinga, komunikāciju vai biznesa jomā, bet tas var palīdzēt. Tomēr daudzi uzņēmumi ir gatavi apsvērt arī kandidātus ar praktisku pieredzi un labām prasmēm digitālajā mārketingā.

Sertifikāti un apmācība

Ir daudzas sertifikācijas un apmācības programmas, kas var uzlabot jūsu PPC prasmes un palielināt jūsu konkurētspēju darba tirgū. Piemēri ir “Google Ads” sertifikāti un “Facebook Blueprint sertifikācija, kas apliecina jūsu izpratni un prasmes tiešsaistes reklāmas platformu izmantošanā.

Iesācēji savas apmācības par uzsākt Google bezmaksas kursos.

Mēs augstu vērtējam sadarbību un kopīgas zināšanas – Tavs ieguldījums var daudz mainīt! Ja Tev ir vērtīgas atziņas par šo amatu, personīgā pieredze vai noderīga informācija, kas varētu papildināt šo lapu, sazinies ar mums! Kopā mēs varam radīt vērtīgu resursu topošajiem IT speciālistiem.

Paldies, ka pievienojāties SheCanDoIT!

Jūsu iesniegums ir saņemts!

Oops! Something went wrong while submitting the form.

Pieredzes līmenis

PPC speciālistu vakances var atšķirties atkarībā no pieredzes līmeņa. Ir iespējas gan iesācējiem, kas var sākt ar junior līmeņa amatiem, gan pieredzējušiem speciālistiem ar vairākiem gadiem darba pieredzes, kas var strādāt pie lielākiem projektiem un uzņēmumiem.

Tehnoloģijas/Rīki

PPC speciālistes strādā ar dažādiem digitālās mārketinga rīkiem un platformām, tostarp “Google Ads”, “Facebook Ads”, “Bing Ads”, “Google Analytics”, “AdWords Editor” un dažādiem datu analīzes rīkiem, 99% gadījumos ar “Google Analytics”. Nereti noder arī labas Excel prasmes, kā arī “Looker Studio” pārzināšana. 

Algu diapazons

PPC speciālistu algu diapazons var svārstīties atkarībā no pieredzes līmeņa, atrašanās vietas un uzņēmuma lieluma. Iesācēju līmeņa speciālisti var saņemt algu diapazonā no € 600 līdz € 900 mēnesī, bet pieredzējuši un augsti kvalificēti speciālisti var nopelnīt no aptuveni € 1 500 līdz € 3 000  mēnesī vai pat augstāk, īpaši, strādājot pie lieliem uzņēmumiem un veiksmīgām reklāmas kampaņām.

Karjeras attīstības iespējas

PPC speciālistiem ir dažādas karjeras attīstības iespējas. Dažas no tām ietver izaugsmi līdz vadības amatiem, specializāciju uz specifiskām nozarēm vai digitālā mārketinga stratēģu lomu uzņēmumos.

Darba tirgus izredzes

Digitālā reklāma turpina augt un ir pieprasījums pēc PPC speciālistiem. Uzņēmumi visā pasaulē izmanto tiešsaistes reklāmas, lai piesaistītu klientus un veicinātu savu biznesu tiešsaistē. Tāpēc šī profesija ir ļoti aktuāla un izredzes atrast darbu ir labas.

Iespējas iegūt darbu bez pieredzes

Ja jums nav iepriekšējas pieredzes PPC jomā, tad tas var būt liels izaicinājums iegūt darba piedāvājumu, it īpaši lielos uzņēmumos vai aģentūrās. Tomēr iespējams iegūt pieredzi un kvalifikāciju, veicot brīvprātīgo darbu, prakses vai mācoties no pašmācības resursiem un sertifikācijām. Svarīgi ir arī izveidot savu portfolio, kas ietvertu reklāmas projektus vai kampaņas, kuras esi veicis pats vai kurās esi piedalījies.

Darba tirgus piesātinājums

PPC specialista darba tirgus var būt piesātināts, it īpaši lielajās pilsētās. Lai izceltos starp konkurentiem, ir svarīgi izveidot un demonstrēt konkrētas prasmes, kā arī pastāvīgi papildināt savas zināšanas par digitālā mārketinga un PPC jomu. Papildus tam, arī PPC jomā iespējams specializēties, lai izceltos darba tirgū, piemēram, būt īpaši zinošam PPC e-komercijas speciālistam, SaaS u.c.

Profesijas izaicinājumi

Daži no izaicinājumiem, kas saistīti ar PPC speciālistu profesiju, ietver:

  • Pastāvīgas izmaiņas algoritmos un reklāmas platformās, kas prasa turpināt mācīties un pielāgoties jaunākajām tendencēm.
  • Konkurētspēja un nepieciešamība pastāvīgi pierādīt reklāmas efektivitāti un sasniegt uzņēmuma mērķus.
  • Spiediens un atbildība par rezultātiem, jo reklāmas veiksmīgums tieši ietekmē uzņēmuma rentabilitāti un klientu piesaisti.
  • Datu un privātuma ierobežojumi no platformām, likumdošanas (dažādām regulām, u.c.).

Padomi intervijām

  • Rūpīgi izpētiet PPC jomu un atslēgvārdus, lai jūs būtu labi informēta par šo profesiju un tās tehniskajiem aspektiem.
  • Sagatavojieties atbildēt uz jautājumiem par iepriekšējām PPC kampaņām, to efektivitāti un problēmām, kuras esat atrisinājusi.
  • Rādiet savu analītisko domāšanu, kreativitāti un spēju strādāt ar skaitļiem un datiem.
  • Uzsveriet savu prasmi darboties ar PPC platformām un analīzes rīkiem, kā arī izpratni par digitālo mārketingu kopumā.
  • Tajos gadījumos, kad ej uz juniora pozīciju, pirms intervijas paskaties nozares galvenos terminus utt. Kandidātam ir lielāka iespēja izcelties, kaut vai zinot pāris terminus un pateikt intervētajam, ka jau aktīvi interesējies par šo.
  • Izpētīt metrikas pēc būtības, lai saprastu likumsakarības.

Mācību resursi:

Ja Tev ir interese par PPC speciālistes karjeru un vēlies iegūt vai paplašināt savas zināšanas, te ir daži noderīgi mācību resursi:

Ņem vērā, ka mācību materiāli tīmeklī ir ļoti daudz un te ir tikai daži no tiem.

Citas interesantas lomas IT vidē

Kā tiek aprēķināts reitings?

Iespējamība tikt pie pirmā darba bez pieredzes tiek izvērtēta sekojot līdzi darba tirgus tendencēm, runājot ar dažādiem uzņēmumiem & profesiju pārstāvjiem Latvijā.
Ņemt vērā, ka šis reitings ir vairāk vai mazāk subjektīvs, taču vairumā gadījumu varētu būt diezgan ticams.
Ja tu nepiekrīti šeit norādītajam, sazinies ar mums un pamato savu viedokli.